2013. jún. 28.

maja - filléres logikai játék

MAJA - FILLÉRES LOGIKAI JÁTÉK
korosztály: 5+
játékosok: 2
kellékek:
kültér: 14 gödör/pohár, 72 kavics/kagyló
beltér: kb. 2 m ujjnyi vastag kötél, szigszalag,
72 kavics/golyó/gyöngy/bab/...
játékidő: 30 p
ötlet: azonos nevű társas
kivitelezés: mamika
közzétette: animam
Filléres játék - bárhol játszható. Az eredete valahol az ausztrál őslakosok, az afrikai négerek és a közép-amerikai maják közt elvész - ezt is, azt is hallottam, lényeg, hogy mérhetetlenül egyszerű körülmények közt is elővehetjük - elég hozzá 14, maroknyi méretű  gödröt kiásni és 72 kavicsot vagy egyéb apró termést összeszedni.

A játékleírást képes útmutatóhoz kapcsolom:

Alapállásban a két játékos egymással szemben elhelyezett
6-6 karikát birtokol, mindegyikben 6 golyóval, a hetedik,
legnagyobb karika a "gyűjtő", ebből már nem kerülnek ki
a golyók. A játék óramutatóval ellentétes irányban megy,
itt tehát a baloldali gyűjtőkarika a felső sor játékosáé,
a jobboldali az 'enyém'.
A játék célja: minél több golyót szerezni a saját
gyűjtőkarikába. A játéknak akkor van vége, ha az egyik
karikasoron az összes golyó elfogyott, tehát valamelyik
térfélen mind a hat karika üres. A golyók színe lényegtelen,
viszont a gyűjtőkarikákat érdemes megjelölni.

A játékot én kezdem - a saját térfelemen lévő egyik
karikából tenyérbe veszem az összes golyót és
(menetirányban) a soron következő karikákba egyet-egyet
bedobok - ha jut belőle, akkor a gyűjtőkarikákba sőt,
(kötelezően) az ellenfél karikáiba is, ameddig el nem fogynak.

Tehát sorra rakok...
...minden karikába...
...és mivel kezdéskor a legutolsó karikából vettem ki
a hat golyóbist, az utolsó épp (a saját) gyűjtőkariká(m)ba
esik.
Ilyenkor újra én jöhetek - kiemelek egy másik karikából
minden golyót, és sorra lehelyezem őket. Ha nem
gyűjtőkarikában fejezem be a leosztást, akkor az
ellenfél következik.
Most újra én jövök - itt például a sor első karikájából
veszem ki a hat golyót, és leosztom óramutatóval
ellentétes irányban, a saját gyűjtőkarikámon kezdve
és átnyúlva az ellenfél térfelére.





Eddig jutottam, most ő következik - a játékot addig
folytatjuk, míg valamelyik térfélen az összes golyó el
nem fogy! Előfordul, hogy a másik gyűjtőkarikájába is
juttatok golyót - elkerülhetetlenül az ő malmára hajtom
a vizet, azonban ilyenkor is én jöhetek újra.
Egy-két tanács a végére:Ilyen esetben elég sok golyót
bejuttathatunk saját gyűjtőnkbe - mint az alábbi
képsoron látszik: a 3., majd az 1., 4., 1., 2. stb.
karikát ürítem...
Vagyis mindig figyelek, hogy ha az első karikában 1
golyóbis van, akkor először azt dobjam be a gyűjtőbe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése