2013. máj. 20.

napirendet mutató manós óra

NAPIRENDES ÓRA /DAILY ROUTINE CLOCK
korosztály: 0+, anyának
kellékek: 12 (vagy több) kupak, tépőzár, ábrák vagy
akrilfesték+lakk, erősragasztó/ragasztópisztoly,
kerek óra
elkészítési idő: kb. 3 óra
ötlet, kivitelezés: animam
"Így ketyeg az óra, tik-takk jár,
benne a manócska kalapál.
De ha áll az óra és nem jár,
alszik a manócska, és NEM KALAPÁL!"


Úgy kezdődött, hogy a fiam halálra idegesített azzal, hogy "Mikor van már vége?!?" a csendespihenőjének (ami igazából az ÉN pihenőidőm tőle). Közben találtam egy blogot is, ahol híres emberek napirendjét írják le, érdekességképp becsatolom.:)

A fiam három éves és az óráján nincsenek számolgatható dobókockapöttyök, az "amikor ehhez a pöcökhöz/számhoz ér ez a mutató" magyarázat meg számára még nehezen követhető, ill. elfelejti, melyiket mutattam eredetileg, úgyhogy ezt találtam ki neki.

Vettem pár nagyobb műanyag kupakot, és ráfestettem a napirend szerinti cselekvéssort - persze pár dolog kimaradt, erre csak a fontosabbak fértek fel. Aztán az ábrákat lelakkoztam. Ehelyett kereshettek a neten is ábrákat, hisz ilyen napi rutinos órák is vannak (hirtelenjében ezt a rossz felbontású Hello Kittyset találtam, amit a nagyobb gyerekek ki is tudnának színezni)  - de most jön a trükk: ez a fajta óra már csecsemőkortól használható, mivel állítható!

Vagyis az a tervem, hogy (ha szereztem tépőzárat, akkor) az órát körbeveszem a tépőzár egyik felével, a másik felét pedig felragasztom a kupakok peremére, körbe, a perem teljes hosszában. Így a kupakok bárhová kerülnek a számlap körül, mindenütt "ráragadnak". Az órát pedig a gyerkőc is állítgathatja.

Azóta, mióta megalkottam az órát, a fiam minden alkalommal azt nézi, mikor ér a csimpaszkodós manóhoz a mutató - és olyankor ki is ordibál, hogy vége a karanténnak...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése