2013. máj. 24.

bizalomjáték - kötélpálya vakon

BIZALOMJÁTÉK - KÖTÉLPÁLYA VAKON
korosztály: 2,5+
kellékek: tereptárgyak, 20-40 m madzag, kendő
előkészítés ideje: 10 p
játékidő: 30 p
kivitelezés: animam
Ez egy szuper játék, amit nem én találtam ki, de nagyon szerettem én is és most megint kipróbáltam a gyerekekkel. Akár szobában is játszható, gyorsan és egyszerűen installálható és a lehető legegyszerűbb módon elég sok új impulzust ad - én pedig most arra használtam, hogy teszteljem, mennyire figyel a gyerkőc arra, amit mondok.

Pálya: fák és tereptárgyak közt feszítsük ki a madzagot úgy, hogy azok egymást ne keresztezzék. = Cikcakkban, vagyis olymódon, hogy a "bejáráskor", mikor a madzagot fogva végigmegyünk, ne kelljen kezet váltani.

Cél: kicsiknek csupán végig kell menniük bekötött szemmel a pályán úgy, hogy a mama mellettük megy és magyaráz. A nagyobbakat egyedül is elengedhetjük, ill. nekik lehet "tereptárgyanként" is feladatot adni, vagyis pl. ha hozzáér a következő fához az egyik keze, megállhat és a másik kezébe egy alakjáról felismerendő tárgyat teszünk.

További variáció lehet, hogyha "állomásonként" felismerendő hangokat "játszunk le" neki, amit meg kell határoznia vagy körülírnia. Egy hangot leírni nem is olyan egyszerű számára, mint ahogy mi azt a fotelből elképzeljük! Nagyobbakkal játszhatjuk éjszaka, sötét lakásban is - itt is a mi közelségünk és a lakás ismerete a biztos támpont számára. Ha ügyesen vezetjük (!), ezzel sikerülhet a sötét lakástól való félelmén is enyhíteni! Persze csakis akkor, ha ő is vállalkozik a játékra. Ezt a játékot soha ne erőltessük (világosban sem)!

Kitűzhetünk jutalmat is - én jobban szeretem magáért a játékért játszani. A pályán végigmenni éppen elég motiváló lehet a gyermeknek - nekem csupán hinnem kell benne, hogy meg tudja csinálni. Neki pedig bíznia kell bennem - és fülelnie az irányításomra.

Növeli a felém irányuló bizalmát és bátrabban megy végig a pályán, ha előre elmagyarázom a feladato(ka)t és megmutatom a pályát. Ezt nyugodtan megtehetem, mivel még egy három-négyévesnek sincs annyira fejlett vizuális memóriája, hogy megjegyezze a pontos útvonalat, másrészt bekötött szemmel két fordulás után totálisan el lesz tájolva. Ha kell, a szabad karját könyökénél fogva irányítom  - vakokat is a könyök megfogásával lehet legjobban vezetni, mivel a behajlított kar könyökének mozgatásával finomabban tudjuk jelezni az irányváltást, mintha a csuklót vagy a kézfejet rántjuk jobbra-balra. Esetleg a madzagot fogó kezét is irányítom, és ahogy a vakvezetésnél, itt is folyamatosan beszélek hozzá, hogy hol jár, mennyit kell még menni a következő fáig, mikor lassítson stb.

Bizalomépítő!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése