2013. ápr. 26.

házi mohakolónia (növényápolás)

HÁZI MOHAKOLÓNIA
korosztály: 2+
kellékek: műanyag dobozfedő, föld, moha, spricni
játékidő: naponta 2x2 p
ötlet, kivitelezés: animam
Moha. Mert megél a legszélsőségesebb körülmények közt is... Erdőben rögtön megállapíthatjuk a segítségével, merre van észak, mert a fák északi (hidegebb, nedvesebb, árnyékosabb) felén nő. Nálunk öt napja él ez a kis kolónia. Azt gondoltam, két nap alatt úgyis szétrohad a sok víztől, de még mindig tartják magukat a mohapamacsok, sőt, úgy néz ki, mintha megtelepedtek volna. Én meg örülök a benti zöld folt látványának.
 
Végre van egy apró felelősség, egy olyan "házimunka", "gondoskodnivaló", ami a kicsire van bízva, ami az Ő Feladata (nagy "f"-fel!). Ráadásul vizezni lehet, ami mindig élvezetes. Szuper játék! A gyerekek nagyon szeretik, amikor nekik is van fontos feladatuk - erre ez a kis mohaültetvény pont megfelelő.

Amúgy onnan jött az ötlet, hogy egy este találtam egy doboz csokit, ami vééééletlenül épp lejárt, úgyhogy gyorsan meg kellett ennünk a férjemmel. A doboz jól nézett ki, és másnap találtam is mohát; a műanyag fedélbe virágföldet tettem (nálunk mindig vannak üres, földes cserepek, valami mindig kipusztul), rá a fákról lekapart mohákat, jól meglocsoltam - és ennyi.

átszellemült moha- és zuzmókapargatás

csodaszép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése