2013. ápr. 1.

ablakos kartonkuckó

ABLAKOS KARTONKUCKÓ
korosztály: 9h+
kellékek: kartondoboz, tányér, ceruza, olló
+labda...
elkészítési idő: 30 p
játékidő: 15 p +
ötlet, kivitelezés: animam




























Odavagyok a pénz nélkül megvalósítható kuckókért (hát még azokért, amelyeket komolyabb meló összerakni) - ezt is pikpakk megcsinálja bárki, ha kezébe vesz egy tányért és ötször körberajzolja, majd a köröket kivágja.
Én meghagytam két ablakot nyitogathatónak - utána nemcsak belebújtak a kicsik és kukucskálósat játszottunk, hanem bedobták egymásnak a labdákat a lyukakon, aztán megpróbáltam rávenni őket a célbadobásra is, felállítottam a dobozt és pár lépésről jobb híján én dobáltam bele a lasztikat, mert ehhez még túl kicsik voltak.

Játszhatunk állatokkal, bábokkal, akik az ablakokon kikukucskálnak. Hozhatunk hosszú (hordozó)kendőt, amit bele kell fűzni a lyukakba - és babzsákokat, amit bedobálunk. Vagy variáljunk még az elején: ne csak kör, hanem négyzet és téglalap (egyéb) formát is kivághatunk, amibe más-más tárgyakat illesztünk, vagyis a formabedobálós játékok garmadát spóroljuk meg a házi gyártmánnyal.

Ha a kicsi félne belemenni a dobozba, tegyük bele kedves plüssállatát/rongyiját/cumiját, hátha bemegy érte és megkedveli a zugot. Mini zseblámpát is beakaszthatunk, hogy világosabb legyen odabent, vagy ha elég nagy a doboz, bújjunk be vele mi magunk is. Sőt, még egy mesét is elolvashatunk vele odabent!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése