2013. márc. 20.

gyerekarc-árny

GYEREKARC-ÁRNY
korosztály: 6h+ (együtt: 3+)
kellékek: nagy papírlap, diavetítő, cellux, filc, szkenner
(+képszerkesztő program) - vagy fényképezőgép
elkészítési idő: 30 p
játékidő: (ha nagyobbak) 45 p
ötlet: ruer
kivitelezés
: animam























Van a fényképezőgép, amiről egy pillanat alatt bedobhatunk a gépbe egy, a gyerekről készített profilképet, amit utána photoshopban vagy más képszerkesztő programban megmanipulálunk. Ennél szerintem sokkal romantikusabb, oldszkúlabb ez a megoldás, amit a három éves és idősebb gyerekek már nagyon élveznek. Főképp azért, mert a profiljukat ritkán látják - leginkább fotókon, de fekete-fehérben jellegzetesen és tökéletesen előjön a kicsi arcának karaktere.

A vetítőt asztalra tettem, a gyerekeket felültettem a vetítővel szemben egy puffra, mögéjük került a rajzlap. Nehéz volt egyhelyben maradni mocorgás nélkül, még a háromévesnek is, de cserébe annyit rajzolhattak a falra, amennyit akartak. Aztán megvariáltuk a játékot úgy, hogy a profil körberajzolását követően beültettünk egy babát is (ezen jót rötyögtek), aztán pár jellegzetes 2D-s képet produkáló tárgyat, mint ezt a LEGO-mozdonyt. Persze a körberajzolás részükről egy alaktalan krikszkraksz lett, de egy idősebb gyerek biztos profibb.

Az elkészült portrét beszkenneltem, Photoshopban befeketítettem - most jönne a nyomtatás és keretezés - vagy másféle továbbdolgozás...








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése