2013. márc. 18.

állatok zöldségből-gyümölcsből: tópart

ZÖLDSÉG-GYÜMÖLCS TÓPART
korosztály: enni: 1+, készíteni: 5+
kellékek: kés, hegyes krumplihámozó,
4 kivi, 1 körte,
10 miniretek, 2 banán, tál,
fogpiszkálók, szegfűszeg
elkészítési idő: 90 p
ötlet, kivitelezés: animam

Osztatlan sikert aratott a gyerekek közt ez az alternatív szülinapi 'édesség'. A terveim szerint állatkert készült volna, de annyira sokáig tartott ezt a részletet összerakni, hogy végül ennyiben maradtunk... Az összhatás három óra múlva is hasonló volt - azért ennél többet nem érdemes állni hagyni. Viszont (a retkek kivételével) pillanatok alatt elfogyott - gondolom, ebben senki nem kételkedik.:)

A retek volt a legjobb barátom az alkotásban. A kis talppal levágott zöldek alkották a nádast. A kivi-békákat elbénáztam, mert szottyos volt a gyümölcs, viszont a tavirózsák jól sikerültek. A retek középvonalán készítettem cikcakkbevágást késsel, majd szétválasztás után még kicsit kivájtam krumplihámozóval. A hámozó körbeforgatásával készültek a pöttyök a retekgombákon, ill. a madarak szeme, a cickányok fülei is. A körtét félbevágtam, a fatörzs alját is egyenesre nyestem, hogy ne billenjen fel. A körte másik felét keresztbeszeltem - egy negyedrésznyi körte támasztja hátul a fa alját. Az ágakat szimplán fogpiszka tartja.

Még én is élveztem az elkészítést.:) 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése