2012. nov. 19.

krumplivirág, virágkrumpli

KRUMPLIVIRÁG-VIRÁGKRUMPLI
korosztály: 1+
kellékek: virág alakú formanyomó, főttkrumplihoz valók
(puhább fajta krumpli, só, víz, konyhai eszközök),
paradicsomszósz (sűrített paradicsom, cukor, kevés citromlé,
oregano/rozmaring/majoranna), reszelt sajt
előkészületi idő: 10-15 p
játékidő: 15-20 p
elkészítési idő összesen: főzéssel együtt 45-60 p
készítette: animam
























Nagyon élveztük a gyerekekkel a közös főzést. Miután mindig ott lábatlankodnak a konyhában, gondoltam, 'most az egyszer' a kedvükre teszek és együtt csinálunk egy izgalmasabb ebédet... A nyomkodásnál segítenem kellett, a 'maradékok' szétfőttek, a virágok egy villaérintésre szétomlottak és persze az egésszel sokkal több volt így a macera, mintha húsz perc alatt megfőzöm... De most az egyszer...









































A krumplit megpucoltam, megmostam, fél centi vastag karikákra vágtam. A gyerekek 'segítségével' virágformával kinyomtam mindegyik közepét - és különszedtem; a virágokat külön edényben főztem. Mikor megpuhult, ÓVATOSAN leszűrtem és tálaltam - utána ráöntöttem a szószt (paradicsomkonzerv kis vízzel felengedve, ízlés szerint cukrot, kevés friss citromlevet, fűszereket tettem hozzá) és a reszelt sajtot (parmezánt). Jó étvágyat! 

ez ment szét főzés közben

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése