2012. nov. 23.

adventi kalendárium

ADVENTI KALENDÁRIUM
korosztály: 1+ akivel készíthetjük: 3+
kellékek: díszes szalag, A4 papírok,
ragasztó, többféle betűtípussal nyomtatott
számok, rögzítő eszköz (itt erős kétoldalú

ragasztószalag), 'beltartalom', lyukasztó
elkészítési idő: 120 p
játékidő: napi 10 p 24 napon keresztül:)
ötlet, kivitelezés: animam





























 
Az adventi kalendárium bontogatása fontos közös családi rituálé.
Ennél a kalendáriumnál (lehetett volna fordítva is) a karácsonyfaalakból egyre kevesebb maradt, ahogy csökkent az idő december 24-ig - mivel minden este leszedtünk egy csomagot és olyan mértékben amortizálódott a papír, hogy már nem tudtam visszarakni. Mindenesetre a szalagok később felkerültek más módon a fára.
A papírcsomagok hajtási módjára már nem emlékszem, mivel improvizáltam, de megteszi pl. EZ A GÚLA.

Az elkészítés fázisai:
1. meghajtogattam a 24 csomagot, felső oldalán lyukasztottam
2. felvagdostam és befűztem a szalagokat (öngyújtóval kicsit meg lehet perzselni a végét, hogy ne foszoljon) - nekem kevés szalagom volt, így nem kötöttem rá masnit, de lehetett volna
3. kinyomtattam a különféle betűtípusú számokat (matricalapra, de ez megspórolható -vagy színes A4-es lappal feldobható), kivagdostam
őket és felragasztottam a csomagokra
4. a csomagok rögzítését erős kétoldalú tükörragasztószalaggal oldottam meg, mert nem volt kedvem felkalapálni a falra

A beltartalom pedig csak jelképesen, pár szem aszalt vörösáfonya volt. De ez 1-3 éves korban valószínűleg teljesen mindegy - az enyémek minden este ugyanolyan rettenetes izgalommal várták.























a sarokablakra való rögzítés szépsége



kívülről nézvést























belülről

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése