2012. okt. 26.

tűzoltóállomás kartondobozból


TŰZOLTÓÁLLOMÁS KARTONBÓL
korosztály: 2+
kellékek: kartondoboz(ok), erős karton, wc-papír gurigák,
hurkapálca, színes papír és/vagy festék, decoupage
ragasztó, papír ragasztó, ragasztópisztoly, filctoll,
kis textildarabok, olló, sniccer
elkészítési idő: amennyit rászánsz - kb. 60-120 p,
de lehet apránként tökéletesítgetni
játékidő: 10 p<
ötlet, kivitelezés: mágnes





























Hogy ne nézzük tovább csorgó nyállal a méregdrága Duplo tűzoltóállomásokat, elhatároztam, hogy magam készítek egyet a kis tűzoltóparancsnoknak. Fontos szempont volt, hogy mindkét (hosszú, létrás) tűzoltóautó beleférjen a két garázsba, illetve hogy strapabíró legyen...

Mivel rengeteg különböző méretű doboz nézett vissza rám aznap este, de a tökéletes méretű éppen nem, ezért két, nagyjából egyforma magasságú kartondoboznak levágtam az egyik falát és egymásba csúsztattam őket, így egészen pontosan ki tudtam mérni, mekkora hely kell a tűzoltóautóknak. A magasság beli különbséget ez után kipótoltam a dobozok levágott részeivel és persze az egészet jó erősen összeragasztottam ragasztópisztollyal (a cellux sem rossz). Ez mind persze megspórolható, ha van egy jó nagy dobozotok! :)



















Következő kihívás a garázsajtók kivágása volt, de ez is csak az esztétikai szempontok miatt volt kihívás. Sniccer és sablon használata javasolt!

Itt jön az a rész, hogy el kell dönteni, milyen legyen a burkolat. Bevallom őszintén, először bevontam barna csomagolópapírral, hogy elfedjem a dobozok illesztéseit, majd ezt lefestettem piros hobby festékkel. Súlyos hiba volt, mert ronda lett. Egy napig néztem, aztán elmentem a papírboltba és pár száz forintért vettem nagy piros papírt, amit fekete filctollal tégla mintássá varázsoltam. Az ajtókhoz sötétbarna papírt vettem és függőlegesen bevonalaztam őket fekete filctollal. A felragasztás bármilyen ragasztóval történhet, a lényeg, hogy szépen, simán feküdjön a felületeken.


















Ezután következett a tűzoltók lakóterének kialakítása. Azért használtam (pirosra festett) wc-papír gurigákat oszlopoknak és nem biggyesztettem egy kisebb dobozt a nagy doboz tetejére, hogy szellősebb, átláthatóbb, és könnyen hozzáférhető legyen a kis husi kezek számára. A gurigák tetejére egy vastag kartont ragasztottam, ez lett a tető és egyben a helikopter leszálló is. A lakótérbe karton papírból asztalt, székeket, ágyakat készítettem, amikre kis filc darabokból terítőt, meg ágyneműt ragasztottam, hogy otthonosabban nézzen ki. Már majdnem készen voltam, amikor Máté felhívta a figyelmemet, hogy nincs "tűzoltócsúszó" (nem tudom, mi a rendes neve, ez az a rúd, amin lecsúsznak a tűzoltók a garázsba :) ) Gyorsan vágtam sniccerrel egy kört a garázs rész tetejébe, de nagyjából a sarkába, hogy a beparkolásban ne zavarja az autókat, majd egy feketére festett hurkapálcát a doboz aljához, illetve a lakótér tetejéhez ragasztottam.


















Amint Máté elkezdett játszani vele, láttam, hogy némileg fokoznom kéne a strapabírását, így a két garázsajtó közé elrejtettem belülről egy magasabb gurigát, hogy belülről merevítse a nagy dobozt, illetve az egészet lekentem decoupage lakkal, hogy szebb, csillogóbb, vízállóbb, kajaállóbb, stb. legyen és nem utolsó sorban ne lehessen egy mozdulattal letépni a gondosan felragasztott színes papírt róla. Az ajtókat érdemes valamilyen fogóval ellátni, hogy könnyedén ki lehessen őket nyitni (én kartonból készítettem, a képen még szépek, de most már valami másik megoldáson kell gondolkoznom, mert azóta eltűntek.)

















Nagyon-nagyon szeretjük, és amíg tart a tűzoltó mánia, azt hiszem, minden nap fogunk vele játszani. Ha megunjuk, akkor meg majd készítünk rendőrséget, meg lovagvárat, meg ki tudja még mit...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése