2012. okt. 29.

fogd el az egeret!

FOGD EL AZ EGERET!
korosztály: játszani: 2,5+ kivitelezni: 4+
kellékek: fa korongok (faág, fűrész, csiszológép/papír), ami
helyettesíthető műanyag kupakokkal/ parafadugókkal/
fél dióval stb., akrilfesték, színtelen lakk, ecset,
(gumis)madzag, dobókocka,
olló, ragasztó,áttetsző pohár,
+ esetleg tapétamatrica

elkészítési idő: 60 p
játékidő: 10-25 p
játékosok száma: az egerek számától függően 3-7

készítette: animam


























játékszabály: minden játékos egy egér farkincáját fogja, egyvalaki a macskát. Az egerek menekülnek a macska elől. A 'macska' dob a kockával; a kidobott színű egeret megpróbálja elfogni. Négy szín esetén, ha a 'macska' egyest dob, senkinek, ha hatost, mindenkinek menekülnie kell. Akit elkap, az lesz a következő macska. Az egerek számát növelhetjük, nehezítés, ha egy játékos
két vagy több egeret is mozgat.

Otthon már volt 4-6 db ilyen fa korongom, de előtte nagyobb kupakokból terveztem megcsinálni a játékot... A kézifűrésszel reszeltem egy mélyedést az egyik oldalukra, abba ragasztottam bele Palmatex-szel az azonos hosszúságúra vágott gumiszalagokat. A gumiszalag játék közben hasznos, mikor az egeret tartó gyerek még húzza maga felé a fakorongot - így kevésbé esélyes, hogy a madzag kiszakad. Azért a biztonság kedvéért a gumiszalagot még egy plusz matricakoronggal is leragasztottam, mert mikor kipróbáltam, nem találtam elég erősnek a rögzítését. Azóta nem sikerült szétszakítania a gyerekeknek, legalábbis eddig...
Ezután a festés már gyorsan ment - azonos sémára a négyféle színnel, majd mikor megszáradt, ráfújtam egy réteg színtelen lakkot. Közben előszedtem egy régi, használaton kívüli dobókockát, elővettem maradék tapétamatricát és azokból vágtam a dobókocka oldalaira piros-sárga-kék-fehér pöttyöket.
Végül a műanyagpoharat is kidíszítettem - azért vettem elő egy áttetszőt, mert így látványosabb benne az elfogott egér.:) Mondjuk méretben kisebb is lehetett volna, de a gyerekek így is boldogultak vele. Három-négy próbálkozás után már egészen ügyesen huzigálták el a kisegereket - bár annyira féltették őket a macskától, hogy eleinte bedugdosták a cipőjükbe, zsebeikbe.










 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése